Projekty edukacyjne w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 w klasach 4-8
Uczniowie klasy 8E, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, przygotowali prezentacje na temat ulubionych książek. Przedstawili następujące powieści: Ostatnie królestwo – pierwszy tom cyklu Wojny Wikingów Bernarda Cornwella, którego bohaterem jest Uhtred z Bebbanburga oraz Siedmiu mężów Evelyn Hugo autorstwa Reid Taylor Jenkins o młodej dziennikarce, która dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z sławną aktorką – Evelyn Hugo.
Uczniowie klasy 8C, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, mieli za zadanie porównać lekturę szkolną Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego z adaptacją filmową powieści z 2000 r., o tym samym tytule. W pracach pisemnych przedstawili wrażenia po przeczytaniu książki oraz po obejrzeniu filmu, wymienili także zalety filmu i powieści, aby uzasadnić swój wybór.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Uczniowie klasy 8D, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, mieli za zadanie napisać recenzję ulubionej książki. Wybrano m.in. takie pozycje jak: detektywistyczno-przygodową powieść dla młodzieży pt. Agentka Zaiba w akcji Annabelle Sami, Dziennik cwaniaczka Jeffa Kinneya – humorystyczną powieść dla dzieci i młodzieży, której bohaterem jest nastoletni Greg, lektury szkolne Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego oraz Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, a także Władcę Pierścieni -powieść fantasy J.R.R. Tolkiena.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Uczniowie klasy 7B, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, mieli za zadanie przeprowadzić wywiad z wybranym nauczycielem na temat czytelnictwa. Pytania dotyczyły m.in. ulubionych książek w dzieciństwie i obecnie, wybieranych gatunków literackich, ilości czytanych książek oraz ulubionych lektur szkolnych. Nauczyciele wymienili tytuły: Chłopi Władysława Reymonta, Dom dusz Isabel Allende, Przypadki Robinsona Crusoe Daniela Defoe, Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren, Ojciec chrzestny Maria Puzo, Krzyżacy Henryka Sienkiewicza, Chłopcy z Placu Broni Ferenca Molnára i in.
Uczniowie klasy 5B, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, napisali recenzje ulubionych książek. Wybrali m.in. takie tytuły jak: Tajemniczy ogród Frances Hodgson Burnett, Wujek Sknerus i Kaczor Donald Dona Rosy, Harry Potter i więzień Azkabanu oraz Harry Potter i kamień filozoficzny Joanne K. Rowling, Nowe przygody Mikołajka oraz Mikołajek i inne chłopaki René Goscinnego i Jean-Jacques’a Sempégo, Był sobie pies W. Bruce’a Camerona, Bella i Sebastian Cécile Aubry, Na głęboką wodę Nicka Eliopulosa, Luke’a Flowersa, Opowieści z Narnii C. S. Lewisa oraz Rodzina Monet Weroniki Marczak.
Uczniowie klasy 8B, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, mieli za zadanie przeprowadzić rozmowy z rodzicami lub dziadkami na temat „Co czytali, jak byli mali?„. Ulubione książki rodziców i dziadków to: Akademia Pana Kleksa Jana Brzechwy, cykl książek o Muminkach Tove Jansson, cykl powieści Zbigniewa Nienanckiego z Panem Samochodzikiem, W pustyni i w puszczy, Quo vadis i Pan Wołodyjowski, Potop, Ogniem i mieczem Henryka Sieniewicza, Chłopi Władysława Reymonta, baśnie Andersena, Mitologia Jana Parandowskiego, Tajemnicza wyspa i W osiemdziesiąt dni dookoła świata Juliusza Verne, Hobbit, czyli tam i z powrotem i Władca Pierścieni J.R.R. Tolkiena, Kapelusz za sto tysięcy, Wakacje z duchami i Podróż za jeden uśmiech Adama Bahdaja, Mały Książę Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, powieści z detektywem Poirotem Agathy Christie, cykl komiksów Tytus, Romek i A’Tomek Henryka J. Chmielewskiego, O psie, który jeździł koleją Romana Pisarskiego, Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej, Dywizjon 303 Arkadego Fiedlera, cykl powieści z Anią z Zielonego Wzgórza Lucy Maud Montgomery, cykl książek o Baltazarze Gąbce Stanisława Pagaczewskiego, Dzieci z Bullerbyn i Pippi Pończoszanka Astrid Lindgren, Opium w rosole, Kwiat kalafiora Małgorzaty Musierowicz, Pięcioro dzieci i „coś” Edith Nesbit, cykl powieści o Tomku Wilmowskim Alfreda Szklarskiego, wiersze Jana Brzechwy oraz Juliana Tuwima, Na jagody i O krasnoludkach i sierotce Marysi Marii Konopnickiej, Przypadki Robinsona Crusoe Daniela Defoe, PinokioCarlo Collodi oraz Lassie, wróć! Erica Knighta, Rogaś z Doliny Roztoki Marii Kownackiej i in.
Klasa 6C, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, miała za zadanie napisać list do wybranego bohatera literackiego. Adresatami listów były następujące postacie z literatury dla dzieci i młodzieży: Ania z Zielonego Wzgórza, Bilbo Baggins oraz Gandalf z lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, Charlie także z lektury „Charlie i fabryka czekolady”, Nico z cyklu powieści „Percy Jackson i bogowie olimpijscy”, Greg z cyklu książek „Dziennik cwaniaczka”, Enola z cyklu „Enola Holmes”, Garfield, Alicja z Krainy Czarów i in.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
W dniu 24 marca uczniowie z klasy 6A odwiedzili Bibliotekę Szkolną. Spotkanie miało na celu promocję nowości zakupionych ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Uczniowie czytali wybrane książki z nowości.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022 uczniowie klasy 5C napisali własne zakończenia lektury Chłopcy z Placu Broni, powstało wiele interesujących historii. Wybrane opowiadania zostały odczytane.
Podczas spotkania w Bibliotece Szkolnej 22 marca uczniowie z klasy 5A wybierali książki, z nowości zakupionych ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Zapoznali się z treścią i opowiadali o nich swoim kolegom, aby zachęcić do sięgnięcia i przeczytania danych pozycji.
Uczniowie klasy 4B, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, przygotowali komiksy na podstawie lektury szkolnej Akademia Pana Kleksa.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022 uczniowie klasy 5C napisali własne zakończenia lektury Chłopcy z Placu Broni, powstało wiele interesujących historii. Wybrane opowiadania zostały odczytane.
Uczniowie klasy 5A, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, mieli za zadanie napisać własny mit. Dzięki temu powstały różne ciekawe opowieści m.in.: Mit o mitach: historia mitów, Atena i Artemida, Mit o Hadesie i jego królestwie, Mit o Lenie, Mit o Jadzi, Maja, Mit o Zeusie, Mit o Hermesie, Mit o Misiu, Mit o Adamie Wielkim, Mit o Magdzie i Lenie.
Uczniowie klasy 6A, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, napisali opowiadania na podstawie lektury Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi. Prace zostały zaprezentowane podczas spotkania w Bibliotece Szkolnej.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022 klasa 8A sporządziła projekty biblioteki marzeń. Uczniowie uwzględnili w nich uwagi dotyczące wyposażenia, księgozbioru, bibliotekarzy oraz atmosfery panującej w bibliotece szkolnej. Poniżej prezentujemy prace.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022 uczniowie klasy 7A przeprowadzili pomiędzy sobą wywiady na temat czytelnictwa i ulubionych książek.
Uczniowie klasy 4A, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, przedstawili w formie komiksu przygody bohaterów lektury Kajko i Kokosz. Szkoła latania.
Uczniowie klasy 6B, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022, napisali opowiadania o wybranej przygodzie Ani z Zielonego Wzgórza. Następnie zaprezentowali i omówili swoje prace.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na rok 2022 klasa 4 C wykonała projekt edukacyjny „Komiks na podstawie lektury Mikołajek”. Poniżej prezentujemy prace naszych uczniów.